Okay, erst mal ich muss schrieben mein fragen im English:
1. I have been informed that i should be diving in Germany with an annual medical certificate. Can anyone point me to which law / regulation this comes from? and indeed what the facts of this are?
2. Can anyone point me to the VDST insurance certificate? as i am also informed by VDST that it is mandatory to have a medical certificate to be covered by their insurance. Yet i question this, as other agencies / insurance policies i have throughout the world for scuba diving, do not require a medical certificate.
3. With regards teaching in Germany, i teach under CMAS and i am covered by another agencies worldwide insurance policy when i teach that agency. However, is there specific regulations / standars in Germany for scuba diving? I note that in other countries there are only regulations if you are teaching commercially and are teaching 1 star. But above 1 star, their are no standards / regulations, only guidelines. Hence why i ask in regards to Germany.
1. Ich wurde darüber informiert, dass ich sollte tauchen in Deutschland mit einer jährlichen ärztlichen Bescheinigung. Kann jemand mich auf die Recht / Regulierung dieser kommt? und in der Tat, was die Fakten dafür sind?
2. Kann jemand mich auf den VDST Versicherungsschein? Da ich auch von VDST informiert, dass es zwingend erforderlich, um eine ärztliche Bescheinigung, die von ihrer Versicherung abgedeckt werden müssen. Doch ich diese Frage stellen, wie andere Agenturen / Versicherungen, ich habe in der ganzen Welt zum Tauchen, nicht eine ärztliche Bescheinigung verlangen.
3. Hinsichtlich der Unterricht in Deutschland, lehren i unter CMAS und ich bin von einem anderen Agenturen weltweit Versicherung abgedeckt, wenn ich lehren, dass Agentur. Allerdings gibt es bestimmte Vorschriften / standars in Deutschland zum Tauchen? Ich stelle fest, dass in anderen Ländern gibt es nur Vorschriften, wenn Sie im Handel lehrt und lehren 1 Stern. Aber vor 1 Stern, ihr keine Standards / Vorschriften, nur Richtlinien. Daher frage ich, warum in Bezug auf Deutschland.